22 Aralık 2017 Cuma

Babam Beni Şahdamarımdan Öptü


        "Güzel uyandırılmak insan hakkıdır, yazın bir kenara." diye sizi karşılayan bir kitap kötü olabilir mi? Olamaz. Olmamalı. Olmamış.


        Kapağıyla sizi büyülerken satırlarında parmaklarınızı gezdirmenin mest ettiği kitaplar vardır. İşte onların  arasına ekleyeceğiniz bir kitap daha. Mavinin huzuru, yıldızların parlaklığıyla ben buradayım diyor sonra da alıyor sizi içine bolca denizin, bolca mavinin, bolca yıldızın, bolca özgürlüğün bulunduğu cümlelere bırakıyor. Satırlarını ilk okumaya başladığımda alışkanlık ya elimde kalem çiziyordum cümleleri. Sonra kıyamadım çizmeye. Sanki çizersem mükemmelliği bozulacakmış gibi hissettim. Ruhuma yazdım her satırı.

        İnsanın kendi fikirlerine denk kitaplar okuması, o satırları yazan yazarla aynı masada sabahlayıp, aynı gün doğumunu seyretmek kadar anlam katıyor hayatına. Biz de Ozan Önen'le Ege'nin serin sularının dibinde denize vuran ay ışığı eşliğinde oturduk doğduğumuz andan itibaren ne biliyorsak döktük ortaya. Bilmediğim, duymadığım ne varsa aydınlattı beni. Gün doğumunda sarıldık, vedalaştık. Aklımda şu cümlesi kaldı geriye;

"Geçtiğin her yolun toplamı sensin; geçeceğin her yol da sana benzeyecek."

Sevgiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder